VALENTINO, un brand de inspiratie italiana

valentino_articol

[one_half]
        Valentino Clemente Ludovico Garavani s-a născut la Voghera, regiunea Lombardia din nordul Italiei, în 1932. Fondator al companiei ce-i poartă numele, designerul vestimentar Valentino și-a manifestat încă din copilărie interesul pentru modă, motiv pentru care s-a mutat cu părinții la Paris pentru a studia la Școala de Arte Frumoase.
        În Orașul Luminilor și-a dezvoltat aptitudinile pentru designul vestimentar și a lucrat pentru câteva case de modă. În 1959 revine în Italia, la Roma, unde își deschide propriul atelier care avea să devină în scurt timp o casă de modă extrem de apreciată, care se remarca printr-un stil aparte: elegant și impresionant, fără a fi ostentativ.

vimg1

        Pentru lansarea primei colecții Valentino a apelat la modele renumite de la Paris și a devenit celebru pentru rochiile roșii create. “Roșu de Valentino” (RED Valentino) avea să devină amprenta sa în industria de modă.
[/one_half]
[one_half_last]
        Debutul său pe scena internațională a modei urma să aibă loc în 1962, la Florența, capitala modei din Italia la acel timp. Prezentarea a avut un succes imens, comenzile din străinătate nu au întârziat să apară, iar presa de specialitate a avut numai cuvinte de laudă la adresa lui. Celebritățile din toată lumea au început apoi să-i poarte creațiile vestimentare și i-au devenit clienți fideli și chiar prieteni. Printre acestea se numărau Jacqueline Kennedy – soția președintelui american John F. Kennedy – și vedetele de cinema Elizabeth Taylor și Audrey Hepburn.
        În 1967 a primit premiul Neiman Marcus Fashion Award, echivalentul unui Oscar în industria de modă.
        În anii 70 a locuit o vreme la New York unde a devenit extrem de apreciat în înalta societate, petrecând timp în compania mai multor personalități și artiști, printre care și Andy Warhol, ale cărui proiecte de artă vizuală l-au inspirat în creațiile sale.
        În următorii ani, aprecierile pentru designerul italian și influența sa au depășit granițele domeniului fashion. Între 1983 și 1985, compania Ford a produs o ediție limitată Valentino a modelului Continental. Valentino devenise un brand în adevăratul sens al cuvîntului.
        A fost decorat în țara sa natală cu cel mai înalt merit, dar a primit numeroase alte distincții și în Statele Unite și alte țări. Toate acestea ca semn al recunoașterii influenței și al aprecierii pentru contribuția adusă artei de a trăi frumos, de a celebra viața prin eleganță în ținută și atitudine. În 2010, dansatorii Operei de Stat din Viena au purtat costume special create de Valentino pentru spectacolul de Anul Nou.
        Întreaga gamă de produse Valentino reflectă simțul estetic desăvârșit al creatorului de modă, pasionat de artele vizuale și colecționar de opere extrem de valoroase (Picasso). De asemenea, Valentino e cunoscut drept un om care iubește să se distreze și să trăiască pe picior mare. Își asumă foarte natural statutul unei personalități care nu ezită să iasă în evidență prin eleganță și culoare. Spre sfârșitul anilor 70, Italia traversa o perioadă dificilă iar diverse grupări care acționau la Roma încercau să destabilizeze statul prin jafuri armate asupra băncilor, atentate și răpiri. Valentino Garavani obișnuia atunci să conducă un Mercedes: antiglonț dar de culoare roșie.
        Valentino nu este un simplu brand de lux. Valentino reprezintă un stil de viață orientat către rafinament și gusturi alese.
        Pentru a răspunde mai bine acestui mod de viață, colecțiile Valentino s-au extins de la haine la parfumuri și accesorii care te ajută să-ți afirmi personalitatea și, de ce nu, să atragi atenția într-o manieră elegantă. Printre aceste accesorii se numără și ochelarii ce poartă semnătura casei de modă Valentino.
[/one_half_last]

[button size=”large” href=”valentino/”]DESCOPERA COLECTIA DE OCHELARI VALENTINO[/button]